Dlaczego warto powierzyć organizację ślubu i wesela profesjonalistom?

Organizacja ślubu oraz wesela to szczególny czas, często bardzo trudny dla wielu młodych par, ich rodzin oraz znajomych. Jest tak, gdyż zależy nam aby ten dzień był wyjątkowy, wymarzony, zgodny z naszymi oczekiwaniami. Niestety wymaga również wielu przemyśleń, poświęcenia wielu długich godzin czasu, konieczności załatwienia wielu spraw w dogodnym terminie i odpowiedniego, logicznego ich zsynchronizowania.

Dla niektórych osób organizacja czasu, zajęć czy też imprez to prawdziwa przyjemność, z którą radzą sobie perfekcyjnie, bez żadnych kłopotów. Są w stanie błyskawicznie reagować oraz bez szwanku wychodzić z różnego rodzaju problemów, które w tym przypadku na pewno się gdzieś po drodze pojawiają. Dla drugich osób organizacja czy planowanie nawet codziennych zajęć – nie mówiąc o tak ważnym wydarzeniu jak dzień ślub i wesela – to prawdziwa zmora. I to właśnie szczególnie dla tej grupy osób przygotowaliśmy poniższy artykuł.

Na ostatnią chwilę

Jednym z największych błędów osób planujących swój wielki dzień jest przekonanie, że z wszystkim sobie sami poradzą. Jedak 80% z nich nie tylko w trakcie planowania angażuje w działania swoich bliskich i znajomych, to jeszcze robi to na ostatnią chwilę, wprowadzając tym samym nerwową atmosferę. Nikt przecież nie lubi być postawionym pod ścianą jeszcze z tykającym przy uchu zegarem.

Wiele młodych par wciąż żyje z myślą, że zostało jeszcze dużo czasu, mimo iż zostało zaledwie dwa miesiące do daty ślubu. Uważają, że jak mają już załatwione – owszem 3 najważniejsze punkty na liście, czyli: kościół – data ceremonii, salę w której będzie odbywała się impreza oraz DJa, fotografa ślubnego lub/i kamerzystę, to z resztą już sobie spokojnie poradzą. Jednak oprócz tego, jest jeszcze naprawdę wiele z pozoru błahych, a jednak istotnych kwestii o których trzeba pamiętać, także z wyprzedzeniem. Taki natłok spraw na kilka tygodni, a nawet dni przed wielkim dniem może sprawić, że zapomnimy o czymś naprawdę istotnym.

Dlatego jeżeli z góry wiecie, że planowanie nie jest Waszą najmocniejszą stroną, nie macie cierpliwości do spraw organizacyjnych lub jesteście osobami prowadzącymi intensywny tryb życia – zatrudnienie profesjonalnej osoby zajmującej się organizacją ślubów i wesel to naprawdę słuszna decyzja. Konsultant ślubny doskonale zadba o to, aby każdy szczegół, cała ceremonia zaślubin, uroczystość weselna, a nawet wieczór panieński i kawalerski był w 100% zgodny z Waszymi oczekiwaniami i życzeniami.

Doskonała współpraca

Wiele osób myśli, że zatrudniając konsultanta ślubnego będzie musiał powierzyć mu wszelkie sprawy związane z organizacją ślubu i wesela, nawet te, które bardzo chciałby załatwić sam/sama. Otóż nie – jest to bardzo mylne stwierdzenie!

Konsultantowi ślubnemu możemy powierzyć tylko określone zadania do wykonania np. dekoracja kościoła i sali, załatwienie cateringu, kwiaciarni, fotografa, zespołu muzycznego czy też załatwienie wymarzonego samochodu, którym podjedziecie do kościoła i w miejsce uroczystości weselnej i tylko z tych usług będziecie się z nim rozliczać.

Jednak warto również zainteresować się szerszą współpracą, która z pozoru – pomoże Wam zaoszczędzić nie tylko czasu, nerwów, ale także pieniędzy. Tak, pieniędzy!

Firmy wedding planerskie czy konsultanci ślubni z tego faktu, że ściśle współpracują z różnego rodzaju innymi firmami – potrafią uzyskać o wiele atrakcyjniejsze ceny za dane usługi, niż wy załatwilibyście je na swoją rękę! Ponadto, są to firmy przez nich sprawdzone – macie wówczas spokojniejszą głowę o jakość wykonywanych usług.

Fotograf robiący zdjęcia na weselu plenerowym

Wówczas uzyskane rabaty mogą praktycznie pokryć wszelkie koszta związane z zatrudnieniem wedding planera, a Wy macie spokojną głowę, nie martwicie się czy coś jest jeszcze niedopilnowane, oszczędzanie swój cenny w tym okresie czas i nerwy, gdyż to właśnie konsultanci będą trzymać rękę na pulsie, aby wszystko było dopilnowanie w najmniejszym szczególe, zarówno w kościele, jak i już na weselu.

Ponadto zyskujecie cenne i doświadczone źródło wiedzy, pomysłów, inspiracji i oryginalnych oraz praktycznych rozwiązań, które podparte są doświadczeniem. Taka osoba z pewnością podpowie Wam również wiele istotnych rzeczy, na które sami pewnie nie wpadlibyście.

Do zadań specjalnych

Zdecydowanie się na zatrudnienie profesjonalnego konsultanta ślubnego jest szczególnie zalecane, gdy planujecie ślub i/lub wesele w plenerze, które wymaga sporego bagażu doświadczenia od osób odpowiedzialnych za organizację wydarzenia.

Taka osoba bez problemu zadba o wynajem namiotów, catering, całą obsługę techniczną łącznie z nagłośnieniem, oświetleniem i przygotowaniem stref, wypożyczenie krzeseł i stołów cateringowych oraz wszelkich innych elementów wyposażenia, zadba o dekorację nie tylko namiotu, miejsca imprezy, ale także całego otoczenia, zadba także o takie kwestie jak doprowadzenie prądu oraz zorganizowanie zaplecza sanitarnego.

Namioty weselne firmy RAJT na weselu plenerowym.

źródło, realizacja oraz wykonanie: www.rajt.pl

Jeżeli myśleliście, że zakres konsultantów ślubnych kończy się na tym, to zdecydowanie nie. Konsultantom ślubnym możemy powierzyć także wszelkie sprawy związane z załatwianiem formalności, kwestie finansowe, np. wpłacanie zaliczek za dane usługi, dopilnowywanie terminów, zorganizowanie atrakcji dla gości weselnych – także tych najmłodszych, pomoc w wyborze sukni ślubnej, garnituru oraz innych dodatków, a nawet zorganizowanie wieczoru panieńskiego i kawalerskiego.

Jak widzicie pomoc doświadczonego i profesjonalnego konsultanta ślubnego, może okazać się na wagę złota. Niebywałą zaletą będzie z pewnością możliwość przyoszczędzenia na niektórych usługach nie obniżając przy tym jakości usług oraz to, że możemy oddelegować mu tylko konkretne zadania.

Ponadto, na każdym etapie organizacji możemy na niego liczyć, będzie naszą skarbnicą wiedzy, podpowie o czym musimy pamiętać, co warto przemyśleć i rozważyć.

Zainspiruje nas oraz podeśle wiele kreatywnych pomysłów. Ważne jest także to, że nie zamówi czegoś bez ustalenia z nami, także tego, czego nie jesteśmy do końca pewni. W takiej sytuacji będzie szukał innych pomysłów lub rozwiązań, tak abyśmy byli w 100% zadowoleni.



2 odpowiedzi na “Dlaczego warto powierzyć organizację ślubu i wesela profesjonalistom?”

  1. Marlena Świątek pisze:

    Myślę jednak, że jeżeli wesele będzie w tradycyjnej formie a i gości nie będzie za dużo to organizacja wesela samemu znacznie bardziej się opłaci 🙂

  2. Xm pisze:

    Bardzo ciekawy blog, rzeczowy i wyważony. Od dzisiaj zaglądam regularnie i subskrybuje kanał RSS. Pozdrowienia 🙂